Saturday, December 10, 2011

::terjiwang:: bleh??

assalamualaikum...

suhaida, sekarang da dekat pukul 1 pg tau... napa mata kau xmau pejam lagi???
 hurm... ni sume sebab wireless terpsang lagi kan..

xla... tapi macam2 hal terlintas dalam kepala.. terutamanya kisah kapan dan keranda 2 balik.. malam td, tah mcm mane, termimpi kapan balik... adei, ko ni, bile aku da xheran langsung kat kau, time tu la ko nak datang-datang menjenguk dlm mimpi aku kan... penat la, sebab lepas 2 aku mst bangun n terpikir-pikir lagi.. terkadang rasa bersyukur sebab kau mereput.. tambah-tambah dlm keadaan aku sakit sekarang, kalu kau still ngn aku, mst aku ni satu bebanan dekat kau... menyusahkan kau n family kau.. alhamdulillah, ALLAH itu Maha Mengetahui.. kau pergi tapi masih ade keranda di sisi. bukan 1, tapi 2.. persoalannya di sini, mampu ke aku nak tukarkan status seorang drpd keranda tu kpd kapan.. tahniah kepada kau.. sebab kau da tutup ati aku. (kan mmg aku dr sekolah gitu ke? ngeee)... tapi aku belum mampu membuka ati aku sama macam dl utk seorang eranda yg da banyak bersusah payah tolong aku bangun semula...

tahniah jugak dekat ex kapan, sebab buat aku xbleh nak tgok pengantin, majlis org bertunang (especially kawan terdekat la) sebab aku rase sebak... tapi aku bersyukur gak ade sorg kawan ni, dia sangat bertanggung jawab la kiranya. beriku merupakan dialog kami

z: posting la cepat weh, aku nak kawen cepat
aku: tu dia, da ada calon. calon baru ka lama.
z: calon lama la. xkan nak tinggal gitu ja. da kita pilih, kene la bertanggungjawab.

tahniah kat ang weh, ang ada ciri tanggungjawab tu... suka aku dengar. aku doakan jodoh korg berkekalan n diberkatiNya.

p/s: bunyi mcm berdendam dekat ex kapan tu kan....
ade la sikit... 2 sebab aku skrg ni pantang dengar pkataan cinta ke hape ke... mane wujud cinta sempurna. selagi belum wujud cinta abadi dalam hati, xkan wujud cinta fitrah. sebab xde cinta abadi tu, cinta fitrah yg kita dapat p0n hny sekarang melengkapi perasaan, bukan jiwa.

btw, wahai ex kapan, aku pun nak berterima kasih dekat kau... sebab menyedarkan aku semula.. tidak semua impian kita akan jadi nyata, sebab sesempurna mana perancangan kita, sempurna lagi perancangan DIA.... kita hamba, Dia la TUHAN sekalian alam.. Dia Maha Besar, Maha Mengetahui..n ex kapan, kau da menyedarkan aku semula, betapa aku semakin jauh daripada Dia.

benarlah, setiap ujian yg mendatang adalah peringatan bahawa hamba itu telah tersasar langkahnya daripada Penguasa Kejadian. xpelah, ALLAH Maha Mengetahui segala yang berlaku di langit dan di bumi, dan kita tidak mengetahui sebarang rahsianya, sehinggala ianya terjadii, baru kita tersedar segala...

::dah suhaida, cukup merepek:: kau nak menulis sampai berdarah ujung jari xpe, tp jangan bg org bace smp sakit bijik mata cerita merapu ni. =p

gud nights all..

No comments:

Post a Comment