Monday, June 25, 2012

~:: Hati Debo::~

assalamualaikum...

kadang2 hati ni debo je balik.. hmm...telalu banyak berpikir, terlalu banyak carik jawapan, terlalu...terlalu...terlalu.. sume terlalu.. akibatnya, kadang2 ati jadi debo walaupun xde mende..aku je yang buat mcm ade benda.. akibatnya, aku jugak. hehehe..

alhamdulillah, finallay i become a great stalker... yup, all of us, use to be a stalker. sometimes, we just ensure that person or that things is in a good situation, gud condition. even we just a friend, or old friend. nothing could stop us to become busy body about others.. eceh...amende la aku melalut ni... sebenarnye td jadi stalker lg.. aku ni berkenan jadi stalker, patot jd penyiasat upahan, tapi terambik jadik cikgu geografi, tp tersalah bidang jadi cikgu omputeh.. ngeh ngeh... i'll try my best to ensure that u could improve ur english, kan my student. hehe


btw... last week aku g buat medical checkup. punya la lagut borak dengan doktor 2. hampeh betol... aku punya session je lebih stgah jam... smp dia kate, tolong i, i nak kne letak u punya situasi mcm mane... u sakit, tp u da normal.. hampeh betol.. hehhee... tp apa mau kata, sakit dari lua mmg nampak normal, mmg nampak sihat..tp kenyataan... ALLAH Maha Mengetahui.. kesimpulannya, no more stress for me.. what ever happen, dont take it for granted. xdo guno... ko jugak yg menanggug, sedangkan menda lain xde pe pn... manusia sekeliling kome pun xde mende... dengo je, yg menanggung, ko jugak...ngeh.. 

tapi kan, kat sekolah ni, lagi kesian.. dugaan dia sangat hebat.. baru bersalin..disahkan menghidap tumor, stage 3.. n dia makin berserah, tapi masih berubat ke sana sini... tolongla sume, doakan akak ni selamat even aku xpenah jumpak dia pn lagi.. aku doakan dia kuat semangat... aku paham perasaannya..aku paham rasanya lemah semangat..    teringat lagu Andaiku Tahu... tulah, hidup ni rahsia alam yang terbesar... ALLAH Maha Mengetahui... bila masa kita pergi pun tak tahu.. cuma sesape yg da merasa sakit, dia ada masa untuk bersedia... bila masa kita akan dijemput p0n xtahu... td aku da slow talk dengan PK Pentadbiran.. papa Sham... alhamdulillah, dia memahami...

Ya ALLAH, aku bersyukur sebab aturan Mu, aku berada di bumi Bagan Serai... walaupun berjauhan dgn keluarga, tp setidak2nya, aku dapat bina balik kekuatan utk hidup dengan org baru di tempat baru... SYUKUR....


dikala berada di samping family angkat. hehe... mak di fatihah

No comments:

Post a Comment