Monday, September 24, 2012

~andai masa mampu diulang~

assalamualaikum..
petang mcm ni buat otak kita xbleh nak fokus pd ape2 keje...jd yg muncul hanyalah lamunan.. dalam byk2 benda yg aku ngelamun, ada 1 benda yg buat aku jd sendu.. 

andai masa boleh diulang semula.... 
dalam byk2 zaman, zaman mana yg aku nak ulang semula.. angpa pn ada jawapan sendiri.. tp kalau kot aku, dlm byk2 zaman, 1 zaman ja aku nak ulang... zaman belajar. boleh banyak sebab yg boleh jadi kenapa aku nak ulang zaman belajar. sebab zaman belajar la,aku jadi mcm ni sekarang. sebab zaman belajar dekat U la, aku jadi sorang cikgu. sebab zaman belajar dekat U la aku kenal erti life... sebab zaman belajar, mcm2 jadi....

mase dekat U dl seronok... kawan ramai.. AT33 je ade 180 org... belom masok kawan2 kat kolej, kawan2 yg subjek lain, yg kenal 1 rumah, 1 program.. hurm... skrg p0n ramai gak kawan, tp xbleh nak gile sngt mcm dl... 

zaman kat U dl sangat seronok, sebab mse 2 belaja n fight ngn sume org. ngn org2 yg wujud (walaupun aku xla bape pandai sangat nak fight, tp bleh je la)... mase kat U, aku ade bar, nua, izuan, fefe, tina, miza n the most important is, aku ade sorg ppuan yg mmg sentiasa ade ngn aku dl... nur fatihah... tp sekarang, masing2 da keje... sume da sibuk, sume da bahagia ngn life sendiri, ngn bf, ngn tunang, ngn girlfriend. ade yg nk kawen, ade yg da jmp kawan baru, ada yg fly menjauh... hurm finally, it just me, n my self all alone all over again..

zaman belaja dl paling syok..
sebab aku bleh berjalan sambil buat keje.. mane je aku xg mase stady dl.. baik ngn kengkawan course, or g jenjalan dgn gf aku.. but now, mase 2 da walk away.. gf d bz, dia kan nak ade hubby, xbleh da la jalan ngn aku sangat lg. lgp0n, im change now, alhamdulillah, jadi cikgu sedikit sebanyak mengubah pribadi s0me0ne 2. xcaya, sila la jadik cikgu.

mase zaman belaja pn aku seronok...
mcm xde masalah. sedangkan asgment melambak, e-forum, then kene buat present, exam..tp ujg mgu bleh  hang out.. g karok, g sane, g sini. kua makan, lelepak bersama2 bar, nua n izuan.my best buddy. kdg2 plus yana, n once, fefe pn join. love them damn much.. tapi saat paling indah bile lepak dgn my gf.. tp skrg kita xdapat nak lepak mcm 2 lagi kan ya. aku rindu ko... tp kadang2, kita manusia, ego 2 tinggi, sedangkan benda xde ape pn..aku kn memng ati sensitif

uish.... little bit pressure in here. im not saying that keje is not fun..tp zaman keje, tanggungjawab da lain.. kawan kita pn jawoh sangat. masa xbpe byk, bajet pn kene pandai sendiri...xkan nak mintak mak abah lg.. hurm... life isn't that easy.. tahla.. terasa sangat rindu zaman itu.. hanya aku n sahabat...

 ya ALLAH, Engkau Maha Pemberi kpd yg meminta..aku mohon Engkau berkati perjalanan hidup aku dan para sahabat aku.. berkati perasaan sayang sesama sahabat ini hingga ke akhir nafas aku..






 my best buddy...
i miss makcik bolat ni

p/s:: as long as it named as a memory, it will always be here in m heart, unless i lost my memory. =)

No comments:

Post a Comment