Monday, September 17, 2012

~~the true story~~

assalamualaikum..
oke, i admit that i da lame x hupdate belog ni..ngeh2.. sorry, little bit extra busy. (bkn bz sangat, tp nk mengejar sume benda dalam satu masa, mane mau)

btw, haku tulis kisah ni lepas sume emo da stabil n berlalu. alkisahnye aku terbace kisah bdk ppuan ni maki2 golongan cikgu.. alah, aku xamek pot pon, tp entry ni jgk berkaitan dengan alkisahnye life as a tecer. sbgmana yg diketahui, i have to teach english n sejarah even my major subject is geography. never mind, i know i can do it. so, this is all about my life as a new tecer, teaching a new subject, i accept it as a challenge. 

sejarah form 3, english form 4. xpela, english aku gagah lagi, tang sejarah 2...hadoi.. 
sejarah 2 kelas, english 3 kelas, total 21 masa.. xpack sangt p0n, melainkn hari kamis, jumaat.bukan nk cite hal kelas sebenarnye, tp nak story pasai students pny behavior. 

dalam 5 kelas 2, secara jujurnya satu daripada kelas 2 agak bermasalah ngn aku.. hurm, bkn kelas last, tp kelas awal. kire bdk pandai. have no idea why.. tiap kali masuk kelas, wajib ade geng yg kurang ajaran.which is my kepantangan.. hurm, susah gak bile masuk kelas, memarah deme, ble kte buat xtahu, tengok, lagi naik tocang deme. hurm..ni la reality as a teacher. jadi jalan penyelesaiannya, lepas mengajar, aku suruh dme kelua kn kertas n tulis ape shj yg deme nak aku jd, mean their dream teacher la... byk la respon yg aku dapat.. and the result is..
.
.
.
.
.
this one just yg selected je ye.. malas nak seken samp 35 kali

.

students yg xpuas ati




oke, this one sangat menyentap oke.. fine, thank u... 

hahaha... firstly, i just read n keep reading. in the same time muhasabah diri, bersabo... gediks? ouch.... jadi mcm cikgu lama?? OMG, JANGAN CAKAP MCM ORG KEY LL, which means, bahasa luar. ehem...my dear, korg ingat, saya ni org utara ke? sy perak pure.. so, perak pure bercakap, bunyi nye mcm si Oss, sape lagi org perak, aku lupe...hehehe, lama aku bace, sebab nak buat rumusan punye hal.. jap2... saya tertekan??? urm, awk salah org kot.. nanti, kalu rajin, pagi2 mase sume cikgu datang, cube awk intai, sape yg paling bersemangat. yg wajib menegur semua org,

  ngeh2.. never mind la, uolls kan baru form 3. dunia belum terbuka luaas.
tp, kan, aku pelik, sebenarnye aku ngaja da almost 3-4 years.. tp that time belom jadi cikgu betol2 la, tapi kalu kita menyampaikan ilmu 2 da consider as kite cikgu la kan, xplak penah kate aku ni xbleh jd kawan deme.. for sure la, ramai yg nak dtg umah. yg ngorat p0n ada (0upsss!!! hahahhaa) .
ni la yg dinamakan dugaan dalam mengajar.. nak mengajar anak org.. smp mak, abah xbagi aku garang..hurm...saya bukan seorang yg garang, tp seorang yg tegas.. kdg2 denda saya bersifat comel, tetapi xmanyakitkan, xkn sya nak menyepak, menyepak dan juga melempang atau merotan. hurm, kalu gitu, p blik rumah, suh mak angpa ngajaq sdr.. xpayah mai sekolah....

tp kan.. ade juga yg suwet2 deme tulis, tp bkn kelas 2 la..kelas  lain... 






hahahaha... this is a true life as a teacher.. bukan senang nak mengajar anak org... tercuit sikit xbleh, marah xbleh, tgk jela demand nye deme.... plus yg ngata ku noty 2...mmg kne ganyam la lepas ni. hahaha, noty tang mana p0n xtahu la.. btw, mata saya kale cekelat gelap tau, bukan itam. hehhee... tang slang 2, xbleh nak buat ape da.. org putes celops katakan. hahaha..

p/s:: teringat anak murid dekat sekolah lama..DARY n anak yg istimewa kat SULTAN MUHAMMAD.. mcm mane la life diorg sekarang. hopefully, awk sume akn berjaya. yg teristimewa, sy doakan awak dapat bertahan dalam hidup ni... kuatkan semangat...saya sayang ank murid saya..semuanya. (tetiba sayu... seriously, i do love u)

atas:::
anak istimewa saya...


kiri:: anak tusyen saya...

bawah::
anak dary saya..

1 comment: