Monday, February 20, 2012

::kembali seketika sebelum menghilang semula::

bismillahirrahman nirrahim

assalamualaikum readers...

hehe, lama je rasanya xhupdate post dekat sini.. ape bleh buat, bil streamx xbayau 2 bulan.. dia pon kata, "kita putus!!"xde pengampunan lagi, maka terputus la sudah segala perhubungan haku dengan dunia luar. hehe.. internet ni kadang2 perlu, pada masa yg betul, tapi banyak yg perlu pada masa yg xbetol... mcm skrg ni la, ngulat.. sebab kelas da abis jam 10.40 td... wahhhh, ape la yg aku nak buat sepanjang 4 jam ni.. bohsan weh... btw, aku ngajau da... even bukan permanent posting, but they call it as a intream. alhamdulillah, rezki ALLAH nak bg... gaji kecik je, tp bersyukurla... rezki tu milik DIA.. ha, wahai readers, tolong ingat  ye, usaha dolu, baru nak berserah. xguna jgj keje bagai nak gila, tp xyakin pd ALLAH.. bak kata OPICK- kembali la pada ALLAH.. 2 lagu nasyeed dia (skrg ni makin berkonan nak donga lagu nasyid, hehe, baik kojap).

btw, banyak cite nak dikisahkan ni... memandangkan on9 fb pon sikit punya jarang, so, sekali dapat hupdate belog ni, i'll try to explain y ek... sila baca kronologi di bawah::

27/1/2012... tengah elok2 dekat bank, nguruskan pin SSPN ke pin UPU si adik tekodek aku 2, n sedang bermesejan dengan di ahmad iqbar bin omar, yg bertanyakan, interim perak da kua ke...n aku baru je send msj kata ppd perak tengah ni lombab, tetiba incoming call... number mcm number umah ke pejabat p0n tah.. jawab la... jawab punya jawab, pegawai ppd da... en zambri kol... surud dtg ppd ari senin jam 8 pg.. da la time 2, org tengah masuk duit dlm atm machine, nak kua xbleh,.. sudanya si abg jaga yg bermuka manis 2 kata, jawab je la dik... then, aku rase, nak lenguh rahang aku tersengih sebab berita 2.. (mmg tau da utk interim.. kompom, xkan aku kene panggil dengan ppd sebab tatatertib kot.. hahah)

30/1/2012..... dengan langkah yg bersemangat dan sangat2 formal, aku melangkahg (salahg, bawak kete sebenarnya) ke ppd seri iskandar.. iye je kata jam 8.. sekali dekat pkul 9 baru nampak muka deme.. hampes betol... jejumpa:: abg faisal, senior tp junior aku dekat upc dolu, kak khadijah n sape tah, dak kh.. upc ke mane ke p0n ntah... en zambri dengan en lutifi bg penerangan... deme bg surat lantikan, n then suruh terus g sekolah n daftar diri.. wahhhhh... mmg seksa punya sikbuk.. maka,dengan itu, aku p0n menyetat enjin kete bersama2 kak dijah, menuju ke sekolah ku syurga ku yg baru SMK SULTAN MUHAMMAD SHAH, PARIT, PERAK.. sebenarnya dlm ati, se3dikit terkilan sebab xdapat dary. huhu...xpe, pengalaman mematangkan... da jumpa pengetua, pn hjh rohani ali, borak punya borak, aku da ditempat kan di bahagian pendidikan khas.. lagi la aku punya ati makin tersontap.. sebabnya aku pk bebudak pendidikan khas ni mcm bebudak yg cacat ke, mane la aku tau sign language.. rerupanya xla... deme ni bermasalah pembelajaran je.. autisme, disleksia, ade yg lembam... tp most of them, slow learner.. (terima amir khan.... tare zameen par.. ngehngeh)

9/2/2012..... mase tengah makan kat kantin dgn kak ijah, si mastinah barunang msj, kata tarikh interview SPP utk aku ari selasa 14/2/2012.. ah sudah.... aku xlalu makan da time 2.. mcm baru putus cinta. hahaha...xlena tido, xkenyang makan, mandi xbasah.. ni simptom angau, bukan nye putus cinta.. haha, mmg lawak.. smp perlukan kata2 perangsang...ramaila yg jadi kaunselor kehormat... smbil 2, aku doa, YA ALLAH, aku sedar aku amat berdosa, aku amat hina, janganlah Engkau hukum aku atas dosaku dengan menyempitkan masa hadapanku... ENGKAU TUHAN sekalian alam.... xbaik betol aku punya ayat2 2. apa bleh buat... da sangat2 kecot ati... nda apa bah 2... ada 1 lg masalah.... kakak kerani ni punya songel. huhu...kena buat surat cuti, kena bg bukti...ni aku nak ke sepital ni lg 1 hal... mcm mane nak buat ni.. mc je ke kene cuti.. da la deme siap nak potong gaji. sebab deme ingat aku n kak ijah ni guru gstt...gaji by day. mane ade, aku ni dc41. huhu, da ada basic. huhu, terima je la hakikat....

13/2/2012... mula bergerak ke puterajaya.. huhu, jauhnya tempat.. smbil2 2 doa2 mudah-mudahan ALLAH lembutkan ati penemuduga aku ni.. mmg gerun plus kecut perot.... interview SPP ni maksudnya sah lantikan ye. maknanye nanti, da buat lantkan sebenar nt, terus dengan sah lantikan.. yeay, bleh beli keta. hehe.. itu je yg aku dok pk skrg ni... sebab........nak duduk asrama warden 2 okay je, tp mcm kesian kat si mell...nt hubby dia dtg, dia blik jd xselesa.. huhu.. xpe2, cabaran utk kesenangan...

14/2/2012....sambil nak tido mlm td, tetiba teringat hasrat pendidikan.. huhuhu... pg mase gosok baju, susah payah kol si fifi nak tanya pasai tonggak 12. hahaha..sungguh la hgang suhaida.. sangat beria ye.. sambil2 2 doa lg, minta2 la si penemuduga aku 2 terbuka atinya utk jd baik.. n alhamdulillah, aku dpt dato mokhtar... n cikgu adibah,.. guru cemerlang geografi.. sekali aku kena tanya nama dataran dekat sabah serawak..[erghh...amek ko suhaida... then aku p0n menggoreng, sampai jadi garing. hahaha...mmg lawak.. xpe...deme puas ati kot dengan jawapan aku 2. sebab deme pakat tgok aku ngaja smp lebih 5 minit.. huhu, terbaek la dato. tp alhamdulillah, secara keseluruhannya, aku sangat2 suka hati.. tp dato tanya, aku nak geografi ke nak pendidikan khas... frankly speaking, aku tetap pilih geografi.. bukan aku xbagus ajar diorg, tp aku kesian sangat kat depa... umur 13,14,15, tp belajar takat prasekolah punya level.. sangat sedih dengan diorg.. belajar tambah p0n dekat sebulan da... xpela, suhaida ko kene ingat, mereka itu sangat baik sebab belom tercemar dengan dosa.. xseperti kamu suhaida.. semalam aku baca, kalau kamu melihat kanak2 kecil, lihatla mereka dengan pandangan yg penuh rasa hormat..sebab mereka tidak berdosa seperti kamu.. tp bila kamu melihat org yg lebih tua dr kamu, lihat la mereka dengan pandangan hormat sebab mereka lebih mempunyai amal drpd kamu.. 2 kata nabi rasanya.. sebab aku bace kat mane p0n tah semalam. huhu..

until now....sedih!!! kelas aku ari senin, 8.40-9.40 then 10.10 till 10.40 je... da 2 abis. xde kelas lg.. bosan2... bila gaji nak keluar. hahhaa...


p/s:: teruja dengar cerita my besties nak kawen. walaweh... xpe2, sabau nak nur fatihah bt ahmad siaaimi. hehehe..

No comments:

Post a Comment